Dijital platformlar sektörü değişime zorluyor

Teknolojik gelişmelerin film sektörüne etkilerinin gözle görülür hale geldiği dönemde Hollywood filmlerinin çevrimiçi platformlarla yarışı dikkati çekiyor.

Bu nedenle Hollywood, sinema salonlarına izleyici çekebilmesi için eski filmlerin tekrar vizyona koyulması gibi yöntem arayışına giriyor.

Çevrimiçi platformların yalnızca sinemaya değil televizyon yayınlarına rağbeti de etkilediği göze çarpıyor.

ABD’deki televizyon ve çevrimiçi platform kullanımına ilişkin Nielsen firmasının raporuna göre, mayısta televizyon kullanımının yüzde 44,8’ini çevrimiçi platformlar oluştururken, televizyon yayını ve kablolu televizyon toplam yüzde 44,2 tercih edildi.

DİJİTAL PLATFORMLARIN KULLANIMINDA YÜZDE 71’LİK ARTIŞ

Ayrıca Mayıs 2021’e göre, çevrimiçi platformların kullanımında yüzde 71’lik artış gözlemlenirken televizyon yayınının yüzde 21, kablolu televizyonun ise yüzde 39 azaldığı gözlemlendi.

Teknolojinin gelişmesi ve çevrimiçi platformların daha fazla tercih edilmesinin bu sektörde yol açtığı ve açacağı değişiklikler, hem sektör çalışanlarının tepkisine hem de gelecek reformlara ilişkin meraka yol açıyor.

ABD’deki Washington ve Lee Üniversitesi Gazetecilik ve Medya Etiği bölümünden Profesör ve NPR televizyonunda TV eleştirmeni Eric Deggans, konuya ilişkin değerlendirmede bulundu. Deggans, çevrimiçi platformlardan önce dizilerin birçok sezon ve bölümden oluşan dev yapımlar olduğunu, milyonlarca izleyiciye hitap ettiğini ancak son zamanlarda bunun değiştiğini ve dizilerin daha küçük, belli başlı kitleler için hazırlandığını dile getirdi.

Bu kitlelerin belirli olması nedeniyle çevrimiçi platformlardaki dizilerde, toplumun tepkisini çeken konuların işlenebileceğini söyleyen Deggans, şu ifadeleri kullandı:

Bence, televizyon içeriği olarak çevrimiçi platformlar çok yardımcı oldu ancak aynı zamanda dev kitlelere ulaşmak için reklamcılara satış yapılan ekonomi modeli yıkılmış oldu. Şimdi tüketici, doğrudan programcılara ödeme yapmak zorunda ve bu da izleyici için daha yüksek bir ücret, diziler için de daha az kazanç anlamına geliyor. Bence bu, şu an televizyon sektörünün zorlandığı bir mesele.

Deggans, çevrimiçi platformlarda izleyicilerin evlerinden daha çok içeriğe erişim sağlayabildiğini vurgulayarak insanların evdeki ses sistemlerinin ve televizyonlarının, sinemalardakinden daha kaliteli olduğunu ifade etti.

“Bence bu durum, sinema salonları için standartları yükseltti. Deneyimi daha özel bir hale getirmeleri gerekiyor.” diyen Deggans, artık sinemalardaki filmlerin, yaklaşık bir ay sonra çevrimiçi platformlardan da izlenebildiğini söyledi.

Deggans, evde film ve dizilerin, sinemalar gibi kalabalık ortamlarda gürültü ya da rahatsız edici unsurlar olmadan izlenebilmesinin izleyicilere daha cazip gelse de bazı kişiler için toplu film izleme deneyiminin “özel” olduğunu ve evde bu hissin yakalanamayacağını belirtti.

Deggans, dizi bölümlerinin yayınlanması için bir hafta beklemek yerine çevrimiçi platformlarda peş peşe izlenebilmesinin yapımcılar açısından da hikayenin takip edilebilirliği açısından tercih edilen bir durum olduğunu söyledi.

Hollywood’un milyonlarca dolarlık “drama” filmlerinin çevrimiçi ortamlara göç ettiğine dikkati çeken Deggans, şunları kaydetti:

“Eğlence teknolojisinin her versiyonunun, gelecek gelişmelerle sınandığını düşünüyorum. 1930 ve 1940’larda Amerikalılar için radyo birincil eğlence aracıydı. Sonrasında filmler ve televizyon radyonun yerini aldı. Şimdi de çevrimiçi platformların geldiğini görüyoruz. Ben, her zaman yeni tip medyanın eski tip medyayı yok etmediğini, yalnızca değişmeye zorladığını söylerim. Şimdi çevrimiçi platformların, geleneksel televizyonculuğu değişmeye zorladığını görüyoruz.”

Deggans, televizyonların, bu duruma uyum sağlamak için haftalık dizileri azaltarak yarışmalar, spor müsabakaları, realite şovlar gibi canlı yayınlanan programlara ağırlık vermeye başladığını dile getirdi.Deggans, çevrimiçi platformlarda dizi ve filmlerin devamının çekilmesinde araya birkaç yıl girmesinin bu sektörün zorlandığı bir konu olduğunu vurgulayarak “çevrimiçi platformlar, bunu azaltmaya çalışıyor ve bu yüzden bir dizinin ilk sezonu çıkmadan ikinci sezonun çekileceğini duyuruyorlar.” dedi.

Sonbahardan yaza kadar haftalık yayımlanan televizyon dizilerinde çalışanların bölüm başı maaş aldığına işaret eden Deggans, bu platformlarda çalışanların kazançlarının daha az olabileceğini, bu süreçte farklı birkaç projede çalışmalarının gerekebileceğini belirtti.

Deggans, “Bu, çoğu insanın düzenli geçim sağlayabilmesini zorlaştıran bir duruma yol açıyor çünkü insanların gelir düzeylerini korumak için daha çok televizyon programında çalışmaları gerekiyor.” diyerek bu durumun, ABD’de Beyaz Perde Aktörleri Derneği (SAG) ile Amerikan Televizyon, Radyo Sanatçıları Federasyonunun (AFTRA) 2023’te grev yapma sebeplerinden biri olduğunu kaydetti.

Çevrimiçi platformların Hollywood üzerinde dalga etkisine yol açtığını vurgulayan Deggans, “Bence Hollywood hala bu yeni imtihanlara yanıt vermenin en iyi yolunu arıyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Related Posts

Google’a 34,5 milyar dolarlık teklif

Google’ın satma niyeti olmamasına rağmen yapılan bu “beklenmedik” teklif, ABD’de devam eden tekel davasının ve Chrome’un zorunlu satışı olasılığının yarattığı belirsizlikten faydalanma girişimi olarak değerlendiriliyor. Üç yıl önce kurulan ve Nvidia …

Milyonlarca bilgisayar için geri sayım başladı: Neler yapabilirsiniz?

Bilgisayarınızın kalbi sayılan işletim sistemi, artık güvenlik duvarınızdan farksız. Ne yazık ki, dünya genelinde milyonlarca kullanıcının tercih ettiği Windows 10 için destek süreci sona eriyor. Teknoloji devi Microsoft, 14 Ekim 2025 tarihini işaret …

OPPO Find N5 İnceleme

Dünyanın en ince kitap tarzı katlanabilir telefonlarından biri olan OPPO Find N5, şık tasarımı, güçlü performansı ve uzun pil ömrüyle katlanabilir telefon pazarında dengeleri değiştirmeye mi geliyor?

Türkiye’nin hava savunma sistemi Sinop’ta şekilleniyor

Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün, yüksek irtifa hava savunma sistemi SİPER Ürün-1’in Sinop Atış Alanında Seri İmalat Kabul Testlerinin başarıyla tamamlandığını ve sistemin envanterdeki yerini daha da sağlamlaştırdığını bildirdi. Görgün, şöyle …

Xbox Game Pass gelir rekoru: Oyun ekosisteminde büyük sıçrama

Microsoft, Xbox Game Pass’in yıllık gelirde ilk kez yaklaşık 5 milyar dolara ulaştığını açıkladı. Game Pass başarısı, oyun gelirlerinde çift haneli büyümeyi beraberinde getirdi.

Marketler, fazla harcama yapmanız için bakın neler yapıyor

Alışveriş sırasında ürünlerin marketteki konumu, tercihlerimizi düşündüğümüzden daha fazla etkiliyor olabilir. Uzmanlara göre raf düzenleri, tüketiciyi farkında olmadan daha fazla harcamaya yönlendirecek şekilde planlanıyor.