Kafe ve restoranlarda menüler tamamen değişecek! 1 hafta sonra başlıyor

Gıda tüketiminde şeffaflığı artırmayı hedefleyen yeni yasal düzenleme doğrultusunda, kafe ve restoranlarda sunulan menülerde köklü bir değişikliğe gidiliyor. Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yapılan yönetmelik değişikliğiyle, toplu gıda tüketimi yapılan işletmelerde müşterilere sunulan yiyecek ve içeceklerin tüm detaylarının menülerde yer alması zorunlu kılınıyor. Yaklaşık bir hafta sonra hayata geçecek olan bu yeni kurallar, tüketicilerin bilinçli ve halk sağlığı standartlarına uygun gıda tüketimi yapabilmesini kolaylaştırmayı amaçlıyor. İşte gıda sektöründe yeni bir dönemi başlatan düzenlemenin tüm ayrıntıları, zorunlu kılınan bilgiler ve işletmeler için belirlenen geçiş takvimi. YENİ DÜZENLEMEYLE MENÜLERDE HANGİ BİLGİLERİN YER ALMASI ZORUNLU? Yapılan yönetmelik değişikliği kapsamında, toplu tüketim yapılan tüm…

1 hafta sonra kafe ve restoranlardaki tüm menüler değişecek

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda tüketiminde şeffaflığı artırmak amacıyla tüketiciyi bilgilendirme yönetmeliğinde değişikliğe gitti. Söz konusu değişiklikle birlikte kafe ve restoranlarda müşterilere sunulan yiyecek ve içeceklerin tüm besin değerleri, kalori miktarları ve bileşen detayları açıkça paylaşılacak. Uygulama ile tüketicilerin halk sağlığı standartlarına uygun, bilinçli gıda tüketimi yapması amaçlanıyor. MENÜLERDE HANGİ BİLGİLERİN YER ALMASI ZORUNLU? Yeni düzenleme kapsamında işletmeler, tüketicilere sundukları gıdalara ilişkin şu detayları menülerinde bulundurmakla yükümlü olacak: -Ürünün temel bileşenleri ve hammaddeleri, -Enerji (kalori) miktarı, -Alerjen madde içerikleri, -Alkol veya domuz türevi bileşen barındırıp barındırmadığına dair ibareler. BİLGİLENDİRME YÖNTEMLERİ VE QR KOD KULLANIMI NASIL OLACAK? İşletmeler, zorunlu bilgileri müşterilerin…